Eventos de entretenimento ao vivo & marcas: uma aliança de repertórios comunicacionais de impacto e consolidação de imagens
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Data
2020-03-25
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Universidade Metodista de São Paulo
Resumo
A tese em questão aborda o estudo de como um veículo de comunicação dirigida, eventos, especificamente os intitulados de entretenimento ao vivo, representados pelos festivais de música e de como eles podem fomentar alianças comunicacionais que visem gerar relacionamentos entre empresas/marcas e os participantes dos mesmos. O trabalho foi dividido em três fases distintas, porém complementares, com estudo documental e bibliográfico, pesquisa quantitativa e estudo de casos múltiplos, analisando informações dos principais atores envolvidos nessas conexões, buscando identificar as estratégias e táticas catalisadoras, não só de imagens mercadológicas, mas também de alianças que gerem solidez e longevidade e impulsionem não só manifestações relacionadas ao consumo, mas também ao sentido de pertencimento, interatividade dialogal e experencial, tendo como base as emoções evocadas pelo ambiente musical e pelo planejamento dos projetos de cada patrocinador, com o intuito de otimizar seus investimentos e efetivamente ganhar a mente e o coração do público em questão.
The Thesis in question addresses the study of how a vehicle of directed communication, events, specially those entitled live entertainment, represented by music festivals and how they can foster communication alliances aiming to generate relationships between companies/brands and people involved in this relation. The work was divided into three distinct but complementary phases, including documentary and bibliographic study, quantitative research and multiple cases studies, analysing information from the main actors involved in these connections, seeking to identify the tactic and catalyzing strategies, not only making use of marketing images but also alliances that generate solidity and longevity that boost not only manifestations related to consumption but also to the sense of belonging, dialog and experiential interactivity, based on the emotions evoked by the musical environment and by the planning of each sponsor's projects, in order to optimize their investiment and win effectively the aimed public 's mind and heart.
The Thesis in question addresses the study of how a vehicle of directed communication, events, specially those entitled live entertainment, represented by music festivals and how they can foster communication alliances aiming to generate relationships between companies/brands and people involved in this relation. The work was divided into three distinct but complementary phases, including documentary and bibliographic study, quantitative research and multiple cases studies, analysing information from the main actors involved in these connections, seeking to identify the tactic and catalyzing strategies, not only making use of marketing images but also alliances that generate solidity and longevity that boost not only manifestations related to consumption but also to the sense of belonging, dialog and experiential interactivity, based on the emotions evoked by the musical environment and by the planning of each sponsor's projects, in order to optimize their investiment and win effectively the aimed public 's mind and heart.
Descrição
Palavras-chave
Eventos, Entretenimento ao Vivo, Festivais de Música, Marcas, Imagens, Events, Live Entertainment, Music Festivals, Brands, Images
Citação
NAKANE, Andréa Miranda. Eventos de entretenimento ao vivo & marcas: uma aliança de repertórios comunicacionais de impacto e consolidação de imagens . 2020. 275 folhas. Tese (Comunicação Social) - Universidade Metodista de São Paulo, São Bernardo do Campo, 2020.